Vacature Business analist

(ook freelance mogelijk)
Vacature Business analist

Je bent verantwoordelijk voor het maken van dashboards waarmee de performance van Kieskeurig primair, en secundair van de andere Reshift merken, inzichtelijk wordt. Dit doe je door presentaties te maken voor de commerciële afdelingen. De category-managers gebruiken op hun beurt jouw analyses om de content te optimaliseren. Maar bovenal zorg je ervoor dat de beschikbare data binnen Kieskeurig wordt ingezet om de customer journeys, processen en afdelingen te verbeteren. Je helpt de afdeling Customer Intelligence om slimmere beslissingen te nemen op basis van jouw scherpe analyses en kennis van de beschikbare data.

Verder maak je analyses met betrekking tot de e-commerce markt, site performance op het gebied van bezoekersstatistieken en funnel performance, A|B testing en persuasion profiling.

Je hebt inzicht in de toegevoegde waarde van data en vindt het een uitdaging om je visie hierop om te zetten in een uitvoerbare roadmap.

Team

Je werkt in het Customer Intelligence Team. Je werkt nauw samen met de category-managers, accountmanagers en collega’s van Customer Intelligence. Binnen Reshift werken we agile.

Zo ziet je dag eruit:

Met een kopje koffie (die koffie bij Reshift is ondertussen fameus) start je de dag met de cijfers van gisteren. Hoeveel bezoekers hebben we gehad, hoeveel zijn er doorgegaan naar een webshop en wat heeft ons dit opgeleverd? Je ziet een afwijking in de cijfers en duikt in Google Analytics en de Kieskeurig dashboards om het verschil te achterhalen.

Na de analyse heb je een aantal opvallende zaken op een rijtje, die je bespreekt met de product-owner. Even later komt de product-owner met een idee. Het klinkt goed, maar om te achterhalen of het dat ook echt is, zet je een poll op. Na een paar dagen heb je de eerste resultaten van de poll. Uit je analyse blijkt dat de bezoekers het inderdaad een prettige feature vinden. De poll levert trouwens nog aanvullende ideeën, die je met de product-owner verder uitwerkt.

De customer journey van de bezoekers van Kieskeurig zet je samen met het team op. Belangrijk daarbij: welke bezoekers heeft Kieskeurig, wat vinden ze van de verschillende elementen van de site, wat zijn de frustraties en hoe kunnen we die wegnemen?

Na de lunch komt een category-manager naar je toe. Een van zijn groepen trekt ineens enorm veel bezoek, zonder dat precies duidelijk is waarom en wat die bezoekers uiteindelijk doen. Je gaat naast de category-manager zitten en helpt hem de beste manier te vinden om de plotselinge toename te analyseren.

Even later zit je weer achter je eigen laptop. Volgende week is er een klantsessie met een grote klant en aan jou de taak om aan de hand van data een presentatie te geven tijdens die sessie.

Een andere taak: het opzetten van dashboards voor zowel intern als extern gebruik. Van wezenlijk belang: het vermogen je te verdiepen in de databehoeften van de gebruikers. Het dashboard zet je samen met een dataconsultant op.

De dag zit erop. Tijd om naar huis te gaan. Morgen weer een boeiende dag!

Profiel

  • HBO/WO denk- en werkniveau
  • Je hebt affiniteit met data en e-commerce.
  • Kennis van online marketing, performance marketing, webstatistieken en business software zoals Google Analytics, SiteCatalyst, WebTrends of Unica
  • Ervaring met bouwen van dashboards in systemen zoals Dundas, Qlikview, Google Data studio, etc.
  • In staat om adviezen en rapportages helder te verwoorden in woord en geschrift
  • Werkt zeer nauwkeurig en gestructureerd met een resultaatgerichte instelling
  • Creatief, zelfstandig, flexibel en stressbestendig
  • Kennis van en ervaring met SQL is mooi meegenomen

Sollicitatie

Solliciteren kan tot 8 november. Stuur je cv en motivatiebrief naar Raimon Gort (Commercieel Directeur) rgort@reshift.nl

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
  • Pinterest
Share
Tagged in